Auto IT

Det dyre cirkus kan lave penge

22/01 2020Ejgild Christensen fra STS Biler er syntes GDPR er bøvlet men med Samtykke.Net kan det blive en god forretning.

Hos STS-biler blev samtykke nummer én million kørt ind i Samtykke.Net. Bilhuset syntes, at alt det der GDPR både er dyrt og bøvlet, men kan også se, at det kan vise sig at blive en god forretning på den lange bane.

Der er blevet indsamlet en million samtykker i Samtykke.Net, og det skarpe hjørne faldt i STS Biler, hvor en kunde skrev under på et Toyota-samtykke. Ejgild Christensen er direktør og ikke ubetinget begejstret.

Stort jubilæum - en million samtykker rundet.

”Guderne skal vide, at det er ikke fantastisk den måde, det cirkus med GDPR kører på. Jeg syntes, det stadig er voldsomt uafklaret, hvad man må eller slet ikke må. Men når man hører om, at et taxaselskab får millionbøde for at opbevare nogle telefonnumre forkert, så fremmer det jo motivationen for at gøre noget,” klukker han.

Intet er bedre en samtykke.net
Det blev til Samtykke.Net, en løsning, hvor samtykker kan indsamles på mange måder til et centralt sted og derefter trækkes ud til fx en mailliste. STS Biler samler fx samtykker til prøvekørsler ind på mobilen. Skal der skrives en slutseddel, foregår det via AutoDesktop ved skrivebordet, og er det eftermarkedet, sker det via en iPad. Samtykke.Net klarer det hele.

”Vi har ikke mødt noget bedre eller nemmere,” siger Ejgild Christensen og skynder sig at uddybe med endnu en slagside:

”Det sagt, syntes jeg ikke, det er fantastisk, fordi det alt andet lige er en ekstraomkostning og mere bøvl, som staten hælder over på os, serveret med høje bødetakster, så man ikke har andet valg end at makke ret,” tordner han og bløder en smule op.

Grib i egen barm
”I dag har vi jo ingen pengekasse. Det er nye tider med ny teknologi, og hvis vi ikke passede på folks personnumre og den slags, ville det jo svare til at smide en åben pengekasse midt på gulvet og invitere folk til at rane til sig. Det er jo nødvendigt at passe på,” mener han, og tænker igen lidt.

”Skal vi gribe lidt i egen barm, så styrker det jo os også, selv om det er hundebøvlet. Vi mister fx aldrig en mail længere og kan sende nyhedsbreve ud til folk, der er interesserede i det, vi skriver. På den måde får vi faktisk flere kunder. Hvis jeg skal veje bøvlet op mod fordelene, i forhold til indførelsen af ny lov på GDPR og markedsførings-området, så er det nok 70 procent bøvl og 30 procent fordele. Kom tilbage, når der er samlet to millioner samtykker, så kan det være forholdet er tippet til fordelens fordel,” mener Ejgil Christensen.