Autodesktop

Opfølgning har aldrig været lettere

05/04 2020

Lækkert dataudtræk fra salgsprogrammet AutoDesktop giver forhandlere overblik over, hvor samtlige kunder blev sluppet, så det er muligt at lave opfølgning på hidtil usete måder. Kun fantasien sætter grænser.

Forestil dig, at der er store prisnedsættelser på en bestemt bilmodel, og du derefter sender en mail til alle de kunder, som har prøvet bilen indenfor de seneste par måneder, men som aldrig underskrev et tilbud. Den slags udtræk og brevfletning er nu muligt fra AutoDesktop.

Hidtil har det været nærmest umuligt at få den slags overblik, men det nye dataudtræk gør det muligt at få hele butikken ned i et simpelt regneark, som man kan filtrere i på mange måder.

Mange muligheder
Tanken med udtrækket er nemlig, at det kan danne grundlag for kommunikation og marketing via almindelig brevfletning til fx SendGrid eller Mailchimp.

Udtrækket er sammensat af data fra AutoDesktop og samtykke.net, hvor der er mange muligheder for at filtrere og sammensætte data, som kan opfylde de fleste ønsker.

Fx kan man ved filtrering nemt se tilbud, som er underskrevet, men ikke afsluttet, dvs. de er i ordre – og der er mange flere muligheder.


Under hver kolonne er der mange muligheder for filtrering (klik på billedet, for at se det større).

Regnearket er opdelt i kolonner for kunder, biler, samtykke, tilbud og mere, hvor hver kolonne med en dropdown-menu har flere muligheder for filtrering og sortering. Kolonnen med samtykker kan fx sorteres efter bilmærkesamtykker, importørsamtykker eller forhandlersamtykke og kollonen for kunder, kan sorteres efter om det er privat eller virksomhed osv.

”Det har været et stort ønske fra forhandlerne at få dette specifikke overblik, og vi er meget glade for at vi nu kan levere det. Det vil gøre en kæmpeforskel ude hos forhandlerne med hidtil usete muligheder for kommunikation med kunderne. Vi glæder os til at vise det frem og alle de muligheder, det giver,” siger en begejstret konsulentleder Morten Vestergaard fra Auto IT,  der står bag AutoDesktop.

 


Morten Vestergaard

 

Auto IT tilbyder allerede en Power BI-løsning, der kan give et forkromet overblik over hele forretningen, som fx hvilke biler, der sælges hvornår i hvilke afdelinger, som især er relevant for store forhandlere og importører.

Det nye dataudtræk er derimod til alle, og kan køres i det helt almindelige regnearksprogram Excel fra Microsoft, et program de fleste kender, og som de fleste brevfletningsprogrammer kan arbejde med.

”Vi hjælper selvfølgelig forhandleren i gang, og man får en udførlig skriftlig guide – principielt er det blot to knapper i Excel man skal aktivere – én for at komme i gang med at suge tal ud, og én for at opdatere tallene. Tallene præsenteres let og overskueligt i regnearket – vi har jo gjort alt benarbejdet,” lover Morten Vestergaard.

Det har været vigtigt at holde prisen nede, så alle kan være med, helt ned til de mindste forhandlere. Derfor koster det kun 199 kroner om måneden for op til tre afdelinger. Efterfølgende afdelinger koster 99 kroner pr. stk. Opstartsgebyret er kun 1995 kroner.

 


Her vist en avanceret filtrering over aktiviteter i marts 2020 med hvem bilhuset har samtykker på, og hvor langt man er i processen (klik, for at se det større).

 

Få hjælp til markedsføringen
Vil man et skridt videre i forhold til at udnytte sine egne data, træder Auto IT gerne til.

”Hos Auto IT vægter vi højt at kunne hjælpe bilforhandlerne. Derfor tilbyder vi en komplet håndtering af online-markedsføring og har et team med stor erfaring. Ved at lade os håndtere markedsføringen, sikrer bilforhandlerne, at de har en samarbejdspartner med dyb indsigt i branchen,” oplyser Morten Vestergaard og nævner flere muligheder.

”Dette udtræk kan bruges til mail og sms-markedsføring og give mersalg til eksisterende kunder, som fx serviceaftale, hjulskifte, tilbud på tilbehør til specifikke modeller osv. Mail-udtræk kan også bruges aktivt til avanceret markedsføring på Facebook. Mulighederne er uanede,” nævner Morten Vestergaard

Det nye udtræk kan bestilles her.

Afdelingen for online markedsføring kan nås på telefon 31681297.