Auto IT

Over 400 bilfolk blev klogere sammen hver for sig

27/04 2020Fuld smæk på online-undervisningen hos Auto IT. Billedet viser nogle af de folk, der stod bag. Fra øverst til venstre mod højre: Frederik Bendixen, Projektleder web, Johnny Heegaard - Chefkonsulent, Jens Rytter - Seniorkonsulent, Jonas Poulin – Digital manager, Mark Dreves – SEO-konsulent, Morten Vestergaard - Konsulentchef, Peter Larsen - Kommerciel direktør og Majken Jouret - Kommunikationschef.

Auto IT’s fem gratis onlinekurser gjorde i den forløbne uge mange bilfolk klogere. Over 400 var tilmeldt. Her lærte de en masse om bilsalgsprogrammet AutoDesktop, online markedsføring og hjemmesider. Kursisterne var begejstrede. ”Jeg havde høje forventninger til det. Jeg satsede på at blive klogere, og det er svært, men det er jeg sgu blevet.”, lyder det fra Frederik Hyldgaard, fra Nord Biler.

”Der blev brugt tid på at forklare tingene ordentligt, så når der var gået en time, og du selv skulle sidde med det i hånden, så vidste man præcis, hvad man skulle gøre. Det var tydeligt, at underviserne havde styr på, hvad de talte om”, fortæller en glad Mathias Pedersen fra Auto Lindvang.

 

Han var en af de mere end 400 tilmeldte, som deltog i Auto IT’s gratis online kurser under overskriften, ”Bliv klogere, mens du venter” – med adresse til at udnytte tiden til at dygtiggøre sig, mens vi venter på, at Danmark åbner op igen.

 

Kæmpe opbakning fra branchen

Det man kunne blive klogere på, var Auto IT’s bilsalgsprogram AutoDesktop, online markedsføring og optimering af hjemmesider, så det er lettere for kunderne at finde bilforhandlere online og omvendt, nu hvor de ikke kommer så meget i butikken.

 

Vi er naturligvis glade for den store opbakning og tilslutning til kurserne, der jo alt andet viser en stor interesse for forhandlere i at udnytte deres ressourcer digitalt optimalt. Er der en ting, som krisen har lært os, så er det, at der er mange muligheder for at nå kunderne online – det er bare om at udnytte dem, og det tror vi på, at kursisterne blev meget klogere på,” siger Peter Larsen, chef for forretningsdrift hos Auto IT.

 

Mathias Pedersen, som er nystartet salgselev hos Auto Lindvang deltog på samtlige fem kurser, hvor især AutoDesktop-kurserne vækkede begejstring.

 

Det var især fedt det med, at alt er integreret til telefonen gennem AutoDesktop-appen. Du kan lave prøvekørsler, tjekke nummerplader osv. uden at skulle rende ind til computeren hele tiden. Der er mange smutveje i AutoDesktop, som blev vist. Det gjorde det meget lettere at finde rundt og gjorde, at man hurtigt fik et overblik. Vi bruger ikke appen i huset endnu, så det skal vi helt klart til”, siger Mathias Pedersen og tilføjer: ”kurset om hjemmesideopbygning var også superrelevant, fordi det viste en fed måde at gøre tingene på i forhold til mange andre systemer,” afsluttede han.

 

Vagn Albrechtsen, direktør og sælger for Autoforum Ringkøbing havde også noteret sig smarte ting ved appen, efter at han havde været på kursus. ”Vi arbejder jo med AutoDesktop hver dag, men jeg har da fået nogle nye ’hov, kunne man også gøre sådan’. Det er helt sikkert mange ting, jeg kan tage med hjem og bruge i min hverdag, f.eks. at man gennem AutoDesktop-appen kan sætte udstyr på en bil, som man er ved at tage billeder af”.

 

Gratis kurser gav klogere deltagere

Auto IT er født ud af autobranchen og virksomhedens fornemste opgave er at støtte op om digitaliseringen i branchen. For Auto IT var kurserne også en mulighed for at vise alle de muligheder, der i dag stilles til forhandlernes rådighed, udviklet specifikt til Autobranchen. Deltagelsen var gratis – et lille bidrag i en ellers svær tid.

 

Vi hjælper gerne, for der er uanede muligheder for markedsføring og ved at have indsigt i data og kende Google og Facebooks værktøjer, kan man nå et publikum så præcist, at man næsten tror, det er løgn,” mener Jonas Poulin, der var en af underviserne.

 

Frederik Hyldgaard fra Nord Biler deltog netop på kurset for online markedsføring og fortalte efterfølgende: ”Jeg havde høje forventninger til kurset. Jeg satsede på at blive klogere, og det er svært, men det er jeg sgu blevet. Det var nogle gode undervisere og jeg har taget to siders noter. Jeg har lige siddet og lavet vores hjemmeside. Så det var meget relevant for vores virksomhed. Det er især SEO og Google My Business, jeg skal i gang med. Det var superspændende, og jeg vil meget gerne være med en anden gang”.

 

Casper Sørensen fra BEKA Auto istemte.

De er jo meget kloge de undervisere, og det er tydeligvis også noget, som vi i forretningerne kan bruge og skal forsøge at optimere på”.

 

Online kurser er ikke så ringe endda

Der er ikke umiddelbart planer om flere kurser hos Auto IT, men firmaet lærte også en vigtig lektie.

Vi har aldrig undervist så mange på så kort tid – det er flere end, hvad der plejer at komme til vores berømte og gratis årsdag. Det vi selv har lært af det her, er, at det let kan lade sig gøre at afholde relevant og givende online-undervisning. Så det er helt sikkert noget, vi vil gøre igen. Vi hører da også, at netop online-undervisning var bilsælgerne glade for,” siger Peter Larsen.

 

Netop den del var Jan Kronborg enig i. Han er salgsdirektør hos Pedersen & Nielsen og havde meldt sig til sammen med alle sine sælgere.

 

Jeg synes, det var rigtig godt. Der er mange fordele ved, at kurset blev afholdt online og kun varede en times tid. Det er god måde at få flere igennem kurset, uden at jeg nødvendigvis behøver at affolke min butik”, fortæller Jan Kronborg.

 

At mere end 400 var med og blev klogere, vil helt sikkert brede sig som ringe i branchen og forhåbentlig løfte niveauet generelt,” afslutter Majken Jouret, Kommunikationschef i Auto IT.

 

Du kan læse mere om, hvad det var kursisterne blev klogere på her.

https://www.autoit.dk/nyheder/inspirationsdag/

 

--------------------------------------------------------------

Faktaboks:

Auto IT tilbød følgende fem kurser:

 

Modul 1: AutoDesktop basis

Til dig, der er helt ny bruger af AutoDesktop.

Modul 2: AutoDesktop udvidet

Til dig, der ønsker at få endnu mere ud af AutoDesktop.

Modul 3: SEO og online markedsføring

Til dig, der gerne vil blive klogere på markedsføring gennem SEO, Facebook- og Google ads.

Modul 4: Rundt om forhandlerhjemmesiden (Umbraco)

Til dig, der ønsker en lavpraktisk gennemgang af, hvordan man kan give sin egen hjemmeside et tiltrængt serviceeftersyn.

Modul 5: Rundt om forhandlerhjemmesiden (Wordpress)

Til dig, der ønsker en lavpraktisk gennemgang af, hvordan man kan give sin egen hjemmeside et tiltrængt serviceeftersyn.