Det meget udbredte bilsalgsprogram, AutoDesktop, er ikke længere blot et program, men en helt ny platform, der samler mange løsninger. Samtidigt skifter det gamle program navn til AutoDesktop CarSales.
En radikalt anderledes version af AutoDesktop er klar med nyt design, øget sikkerhed og meget større brugervenlighed og det introducerer samtidigt en ny tankegang, der bedre taler ind i forhandleres behov for avancerede online-services og digitalisering.Det nye AutoDesktop bliver fremover en platform, hvorfra man kan vælge en række forskellige værktøjer, i stil med Microsoft Office, hvor man vælger mellem mailprogram, tekstbehandling osv.
Nogle af løsningerne i platformen er allerede kendte, som handelsprisberegneren Estimatic, mens andre er nye, som LeaseManager og en speciel Biltorvet B2B, hvor bilforhandlere kan source biler fra hinanden. Det er let at springe fra den ene tjeneste til den anden, da man kun skal logge ind én gang på platformen. Det gode, gamle AutoDesktop er også en del af platformen, nu under nyt navn som AutoDesktop CarSales.
Understøtter selvbetjening online
Med bølgen af konsolideringer i branchen er der brug for endnu mere avancerede redskaber, forklarer Claus Nyboe, der er adm. direktør for Auto IT.

AutoDesktop Platform kan på en let måde give forhandlere og bilsælgere alle værktøjer nødvendige for at sælge, lease eller source biler, samt at tilbyde kunderne avancerede online-services, udtaler en glad direktør Claus Nyboe fra Auto IT, der står bag løsningen.
”Vi ser en tendens i markedet til, at bilforretninger lægges sammen og generelt bliver større. Det betyder mere specialiserede medarbejdere ude hos forhandlerne, som efterspørger mere avancerede services underbygget af data – det kan vi levere,” lover Claus Nyboe, og uddyber:
”Samtidig interagerer forhandlere i højere grad med kunder online. Den nye platform understøtter den udvikling, hvor kunderne i højere grad kan betjene sig selv online med funktioner, der integrerer med det, der foregår i den fysiske bilforretning. Platformen samler alt ét sted og gør, at forhandlerne kan tilbyde bedre service, at kunderne kan købe mere, og at forhandlerne har færre omkostninger til det.”
Helt nyt design
Den mest radikale ændring for brugere vil være designet. Den nye version er webbaseret, hvilket betyder, at det åbner i en browser, men det betyder også, at designet har fået en moderne overhaling.
Samtidigt er der arbejdet intenst på at gøre det så brugervenligt som muligt, uden at kaste allerede kendte måder at arbejde på ud med badevandet, så rutinerede brugere føler sig hjemme.
Det nye design går igen i alle løsninger, men særligt for AutoDesktop CarSales, introduceres køretøjslisten og annonceringsmodulet. På den anden side af sommer følger tilbudsdelen og alle de andre værktøjer. Det virkelig smarte er, at man kan arbejde i det nye og gamle AutoDesktop samtidigt, hvor data opdateres automatisk mellem de to systemer.
Hurtigere
Fokus i AutoDesktop CarSales har været på brugervenlighed, hastighed og sikkerhed, tre områder hvor det gode gamle AutoDesktop i dag trænger til en moderne overhaling.
Over tid vil moduler, som er blevet fornyet, blive slukket i det gamle AutoDesktop, så der ikke bruges ressourcer på at udvikle på den gamle teknik.
”I det nye system kan vi lave smartere ting hurtigere, og samtidigt er det lettere for os at imødekomme de mange cybertrusler fra fx hackere, da det er tænkt ind som en grundstamme i platformen. Som det er nu, bruger vi uforholdsvis mange kræfter på at sikre det gamle AutoDesktop – alene den del, gør det oplagt at droppe den gamle version,” udtaler Bo Sveidahl, der er ansvarlig for AutoDesktop hos Auto IT.
En sidste ting, der vil glæde mange brugere er, at teknikken er optimeret med hastighed for øje. Blandt andet vil opgaver med at hente store mængder data, som fx køretøjslisten blive udført på en måde, så man får præsenteret en delmængde af listen, mens resten hentes, når man har brug for det, og man kan stadig arbejde videre på en opgave, mens andre tunge opgaver udføres i baggrunden.
For at holde styr på værktøjerne i AutoDesktop-platformen, vil det gamle AutoDesktop fremover være kendt som AutoDesktop CarSales. Det nye system fungerer også til Mac.
—
Så meget kan platformen
AutoDesktop Platform – her vælges blandt alle værktøjer via en menu. På startsiden vises aktuelle nyheder og statistikker fra programmer, der abonneres på. Man logger ind én gang via en hjemmesideadresse uanset antallet af tjenester, der abonneres på. Klik på knappen for at læse mere.
Se videoguide her:

Sådan kommer du i gang med AutoDesktop Platform
AutoDesktop CarSales – opgradering af det udbredte salgsprogram AutoDesktop, hvor designet har fået et løft. Du får administration af salgsbiler og annoncering på en række salgskanaler som din hjemmeside, Biltorvet osv. Udvides snart med kundeadministration, prøvekørsel, tilbud og slutseddel.
Læs mere om AutoDesktop CarSales her.
Business Intelligence – adgang til live-data-aktiviteter som prøvekørsler, tilbud, salg og levering, hvilket giver overblik og et solidt faktagrundlag for at træffe beslutninger i bilforretningen. Du kan se, hvor det er muligt at optimere og dermed skabe mere omsætning.
Læs mere om Business Intelligence her.
Biltorvet B2B – sætter forhandlerne i kontakt med hinanden. Her sættes engrosbiler til salg via AutoDesktop CarSales, så den enkelte forhandler hurtigere og mere effektivt kan levere den ønskede bil til kunden ved at søge på lagerbiler, som andre forhandlere har til salg.
Læs mere om Biltorvet B2B her.
LeaseManager – enkelt for forhandlerne at beregne leasingpriser for hele varelageret, som kan lægges på hjemmesiden. Det gør det hurtigere og nemmere for forhandleren at annoncere biler til leasing, og samtidig får slutkunden mulighed for selv at skrue på løbetid og udbetaling.
Estimatic – gør det tunge arbejde for dig med at værdiansætte biler og beregne afgift i forbindelse med import, eksport og leasing af brugte biler. Estimatic beregner markedsværdi ud fra det eksisterende annoncemarked og gemmer dokumentationen.