Økonomimedarbejder med sans for IT, tal og regnskab

23 feb 2024 | Auto IT

Har du erfaring med IT, tal og regnskab? Og vil du med på turen og bistå bag kulissen, når Auto IT hjælper med at digitalisere autobranchen, så er chancen der nu. Auto IT søger en økonomimedarbejder til vores administrationsteam.

 Auto IT søger en serviceminded økonomimedarbejder med sans for IT, tal og regnskab til en spændende stilling i en virksomhed, som har fuld fart på. Jobbet som økonomimedarbejder passer til dig, som er en haj til Excel og kender Dynamics 365 Business Central bedre end de fleste. Du trives i en hverdag med høj grad af selvstændighed og forskelligartede opgaver og har gerne en interesse i at optimere og videreudvikle på eksisterende økonomiprocesser. Lyder det som dig, så er du måske den økonomimedarbejder, vi søger.

Auto IT er ejet af 400 bilforhandlere og har en palette på mere end 60 forskellige samarbejdspartnere, som dækker alt fra bilimportører til forsikrings- og finansieringsbranchen og diverse styrelser. Du får derfor en bred kontaktflade, hvor du i perioder vil skulle kommunikere med kunder, samarbejdspartnere og kollegaer via telefon og mail. Din primære opgave bliver at håndtere daglige opgaver inden for økonomi, regnskab, betaling og bogføring.

Om jobbet

Som økonomimedarbejder bliver du en del af Auto IT’s administrationsteam som pt. består af to dygtige kollegaer, vores kontorchef og bogholder, der dagligt håndterer alt der vedrører virksomhedens- og vores ejendomsselskabs økonomi.
Du vil indgå som en fast del af teamet og bistå med håndteringen af alle klassiske økonomifunktioner, herunder lønadministration, bogføring, budgettering og rapportering. Vores primære system i administrationen er Dynamics 365 Business Central.

Dine opgaver bliver bl.a.;

  • Daglig regnskab og bogføring, herunder kreditor- og debitorstyring samt rykning
  • Deltagelse ved måneds- og årsafslutning samt klargøring til revision
  • Assistere med diverse ad hoc økonomiske opgaver
  • Optimering af økonomiprocesser og -systemer
  • Daglig bogføring af bankindbetalinger
  • Indberetning til myndigheder

Din Profil 

Vi forestiller os, at du har;

  • Regnskabsmæssig baggrund
  • Mindst 2-3 års erfaring fra lignende stilling
  • Erfaring med bogføring, budgettering og rapportering
  • Interesse for dataanvendelse og digitalisering
  • Stærke IT-kompetencer og er en haj til Excel
  • Kendskab til E-conomic (fordel, men ikke et krav)

Og er:

  • Superbruger i Dynamics 365 Business Central (tidligere Navision)
  • Selvstændig og proaktiv i din arbejdsstil
  • Teamplayer med gode samarbejdsevner
  • Struktureret og detaljeorienteret


Vi tilbyder
Auto IT er en dynamisk og uformel organisation, hvor tonen er lige så uhøjtidelig som ambitionerne er store. Vi arbejder kun for én ting, og det er at gøre det lettere og mere effektivt for bilforhandlere at sælge de rigtige biler til de rigtige kunder.
Du får nogle fantastiske søde, dygtige kollegaer, en arbejdsplads der er Great Place To Work-Certificeret, en lækker kantineordning med stort udvalg af drikkevarer, massageordning, bordtennis, mulighed for hjemmearbejde, adgang til fordelagtige rabatordninger og meget mere. Auto IT har 76 ansatte.

Det praktiske
Stillingen som økonomimedarbejder er en fuldtidsstilling. Kontoret har beliggenhed i Taastrup, tæt på tog og bus. Vi afholder samtaler løbende. Opstart hurtigst muligt. Løn efter kvalifikationer. Spørgsmål til stillingen sendes til kontorchef, Anders Dencker: ad@autoit.dk eller tlf. 26779240

Om Auto IT
Auto IT leverer IT til autobranchen. Vi er en usædvanlig virksomhed, da vi er ejet af bilforhandlerne. Der er intet krav om et stort overskud, men der er store krav til, at vi geninvesterer det vi tjener og leverer de allerbedste IT-løsninger til gavn for autobranchen. Vores mest kendte aktiv er bilsalgsportalen biltorvet.dk, men vi knokler også på med at lave hjemmesider til autobranchen og det hele spiller sammen i symfoni med vores bilsalgsprogram til PC – kaldet AutoDesktop. Det er Danmarks mest benyttede bilsalgsprogram og bruges til at håndtere salgsprocesser, logistik og marketing i bilforretninger. Vi har pulserende travlt på den fede måde, hvor der er stor efterspørgsel på alt det, vi kan. Derfor har vi brug for flere hænder i vores administration.