Digitalisering er også for værksteder med lille bilsalg

10 feb 2020 | Hjemmeside

Kildebrønde Auto sælger ikke mange biler. Men de har gang i værkstedet. Med bilsalgsprogram og hjemmeside fra Auto IT sparer de næsten 30.000 kroner om året i administration. Det bedste er dog, at der er mindre bøvl, mener forhandleren.

”Jeg er superglad for den hjemmeside. Den er så flot og det virker,” udbryder en begejstret Jan Nielsen, der er indehaver af værkstedet Kildebrønde Auto ApS. Han sidder ved sit skrivebord og viser stolt sit nye digitale visitkort frem på skærmen. Butikken består af et stort AutoPartner-værksted med to svende og en dygtig lærling, der netop er blevet Sjællandsmester ved Skills. Ved siden af reparationerne sælger værkstedet 20-30 biler om året.

”Det var på tide at flytte os fra stentavler og komme ud på vejen,” mener Jan Nielsen, der indså behovet for en tidssvarende digital tilstedeværelse, altså en god hjemmeside, brug af sociale medier og en digital styring af kunder og salgsbiler.

Den nye hjemmeside er leveret af Auto IT, og overholder grafik, farver og standarder i kæden AutoPartner, som værkstedet er en del af. Hjemmesiden udfyldte et stort hul i forhold til, hvad han oplevede hos tidligere leverandører.

Trekantet snak
”Der var altid en masse bøvl og hver gang, jeg ringede ind efter hjælp, så var det helt trekantet, hvad de sagde. Det var for teknisk,” husker han.

Hos Auto IT fik han leveret en køreklar hjemmeside, sammen med et salgsprogram, hvor det er er let integration mellem at få salgsbilerne ud på både hjemmeside og bilportalen biltorvet.dk. Skiftet til en helhedsløsning med både hjemmeside, salgsprogram og bilportal fra Auto IT betød, at han sparede en masse bøvl og ikke mindst en masse penge – i omegnen af 30.000 kroner om året. Han har aldrig set sig tilbage siden.


En tilfreds Jan Nielsen, ved en bulet Mercedes foran sit AutoPartner-værksted, Kildebrønde Auto.

 

”Auto IT er store og tunge nok til at tingene virker, og hvis man er i tvivl, kan man ringe ind og få hjælp. AutoDesktop er let nok at finde rundt i og bilerne kommer automatisk ud på både hjemmeside og biltorvet.dk. Det snurrer meget godt,” siger han.

Går ikke ned på bilsalg
Efter et års tid med ny bilportal, hjemmeside og salgsportal kan han også gøre status på, om han får samme antal henvendelser og sælge det samme som før.

”Fuldstændigt. Jeg mærker ingen forskel. Jeg får masser af henvendelser både fra biltorvet.dk og hjemmesiden,” siger han, og fortæller, at han som led i værkstedets digitale strategi også er begyndt at bruge Facebook meget.

”Jeg deler alt. Lige fra dækskiftekampagner fra AutoPartner, til at vi har en gammel Morgan inde på værkstedet, eller har leveret en bil til en glad kunde, eller har et projekt i opretterbænken. Alt, hvad der er lidt specielt og kan fortælle om det vi kan, så folk ikke tror, vi kun kan lave service på nyere biler,” fortæller Jan Nielsen.


Indehaveren Jan Nielsen, ved en varevogn i værkstedet hos Kildebrønde Auto, der er en del af AutoPartner. Specielle ting de laver her, ryger på Facebook som reklame.

 

Hjemmesiden er opgraderet med et facebook-modul, så de mange delinger automatisk overføres. Derfor er der altid nyt at se på hjemmesiden.

”De udgifter jeg har til Auto IT, kan jeg håndtere. Det andet bliver for tungt til min lille forretning. Det er jo næsten lige meget om du sælger 120 eller 20 biler om året, udgifterne til administration er jo det samme. Så jeg kan varmt anbefale Auto IT. Det er til at betale, tingene virker, det er let at komme i gang og servicen er i top,” siger en tilfreds Jan Nielsen.


Indehaver Jan Nielsen, AutoPartner, Kildebrønde Auto foran rækken af salgsbiler. Pickup’en overvejer han at montere bagsæder i for at gøre den mere salgsbar.

Tjek AutoPartner, Kildebrønde Auto’s hjemmeside ud her.

Læs mere om, hvad Auto IT kan tilbyde af hjemmesideløsninger her.