Biltorvet.dk lancerer nyt site

26 jan 2021 | Biltorvet.dk

Vi står i en langvarig fysisk nedlukning af bilforhandlere, som presser branchen hårdt, og hvor behovet for digital kontakt med bilkunderne er blevet endnu mere vigtig. Biltorvet.dk yder sit bidrag og indleder nu en historisk stor indsats, der skal skabe flere leads til bilsælgerne. Første trin er en gennemgribende modernisering af biltorvet.dk.

Biltorvet.dk vil være bedst blandt bilportaler til at guide købere hurtigt og effektivt frem til et godt bilkøb. Det skaber mere opmærksomhed om bilannoncerne og flere leads. En af metoderne er et gennemgribende nyt design, hvor det at finde den rigtige bil er sat i centrum. Det er samtidigt blevet lettere at kontakte bilforhandlerne.

”Biltorvet.dk er jo branchens egen bilportal og det bedste alternativ til dyre bilportaler, og i sidste ende handler det i høj grad om effekten af at annoncere sine biler. Moderniseringen handler derfor først og fremmest om at forbedre brugeroplevelsen, så biltorvet.dk fastholder flere brugere og sikrer vores forhandlere flere leads. Det er den egentlige grund til det nye biltorvet.dk,” forsikrer Tim Kongsbach, product owner, biltorvet.dk.

Søgefeltet på det nye biltorvet.dk er moderniseret, så bilkøberne hurtigt kommer i gang med det, de er kommet til siden for: At finde en ny bil. Samtidigt er måden man søger på forenklet.

 

”Vi har arbejdet målrettet i over et år med det ny biltorvet.dk. Og vi har sat ekstra turbo på her til sidst for at komme i luften, mens nedlukningen presser branchen. Sitet er løbende udviklet på basis af analyser og med fokusgrupper samt interviews med brugere. Resultatet er, at man nu fx kan skrive blå Opel 7 sæder eller hurtig bil i søgefeltet og så få det, man leder efter,” fortæller Tim Kongsbach.

 

Der søges både i bilernes specifikationer og annonceteksterne, så forhandlerne kan med fordel berige deres annoncer med omtale af bilernes bløde værdier. Disse kan også findes frem af søgetjenester som Google.

Gamle tricks i nye klæder
Samtidigt med et forenklet søgefelt er designet på detaljevisningen opfrisket med større billeder og mere tydelige knapper, så det er blevet lettere at få fat i forhandleren. Derudover er de velkendte og gode tricks med en byttebilsfunktion, finansieringsforslag og en forsikringsberegner forbedret, så brugerne med det samme let kan få overblik over deres biløkonomi.

Vi kan se, det giver masser af leads, hvor alene byttebilsmodulet, der giver en prisindikation på kundens byttebil, i 2020 sendte 5-10.000 leads pr. måned til forhandlere,” oplyser Tim Kongsbach.

På hver detaljeside er desuden vist relevante guides og anmeldelser til den bil, som vises, så brugerne kan blive klogere på bilen og mere tryg i bilkøbet.

I alle brugerundersøgelser vakte netop denne feature stor begejstring. Selve artikelområdet har også fået en gevaldig overhaling, så det er blevet meget mere lækkert og artiklerne nemmere at læse,” slår Tim Kongsbach fast.

Tim Kongsbach er en glad Product Owner for biltorvet.dk.

De over 3000 artikler indeholder biltests og guides, samt dagens mest relevante bilnyheder, og det trækker meget trafik til sitet via sociale medier og Google.

I 2020 havde biltorvet.dk en vækst i trafikken på 40 procent. Samtidig er antallet af annoncer på et meget højt niveau trods en generel mangel på brugte biler blandt forhandlerne – Mere end 1800 bilforhandlere har 56.000 biler til salg på biltorvet.dk lige nu. Den fremgang kører sitet videre på.

 

”Vi oplever en større opbakning fra branchen end nogensinde før, og med det nye site er jeg sikker på, at vi også får de sidste bilforhandlere med,” mener Tim Kongsbach.

 

Selv om sitet er blevet relanceret og forbedret, bliver prisen for at annoncere biler for forhandlerne parkeret på det leje, der er nu, hvor det i gennemsnit koster 1,5 kroner pr. dag. pr. bil, og hvor de svære biler med lang liggetid koster mindre at annoncere.

Ambitionen er at kunne levere et kæmpestort udvalg af biler og hjælpe de besøgende med at få en god oplevelse, når de skal købe bil – så vi kan tiltrække endnu flere besøgende til sitet. Derfor vil det også stadig være gratis for private at annoncere, da det giver god mening i forhold til at trække trafik,” forsikrer Tim Kongsbach.

Motoren bag er tunet
En ting er det synlige design, men bag bilportalen arbejder en optimeret motor, som sørger for at skabe maksimal trafik til sitet. Her satses på mange teknikker, hvor forhandlerne også selv kan gøre en indsats – endda helt gratis.

Vi bruger erfaringer fra vores afdeling for bilforhandler-hjemmesider til at optimere sitet til søgetjenester som Google, lige fra hvordan sitet er bygget op til købte søgeord og reklamer på de største danske sites og Facebook. Alle forhandlere kan desuden få deres salgsbiler gratis på Facebook. Her bruger vi data fra biltorvet.dk til at ramme den rigtige målgruppe og får samtidig skabt mere trafik til biltorvet.dk, til gavn for alle,” fortæller Tim Kongsbach.

Læs mere om markedsføring med biltorvet.dk her.
Læs mere om biltorvet.dk her.
Læs mere om hjemmesider her.