Levende hjemmeside er et lynende hit

18 apr 2024 | Hjemmeside

Ægteparret Mie og Brian Nielsen sælger kun brugte elbiler og efter en flirt med andre udbydere faldt valget på en levende hjemmeside fra Auto IT, hvor kunderne kan se, der er gang i butikken.

Efter flere døde hjemmesider besluttede Mie og Brian Nielsen at køre med en hjemmeside fra Auto IT, hvor deres ønsker og ambitioner kunne blive til virkelighed. Parret kører Dragsholm Bilsalg, en butik som har eksisteret i 23 år, men som følger med tiden. Derfor sælges her kun elbiler. Men det gav et problem.

”Især Tesla’erne ligner alle hinanden, så det var svært at se, om der var gang i butikken, eller om det var den samme bil, vi havde haft stående til salg i et halvt år,” forklarer Mie, der derfor bruger muligheden for at sætte mærkater på salgsbilerne – som ”Solgt” og ”Nyhed”, ligesom ejendomsmægleres huse.

”Nu kan man tydeligt se, at der er tale om forskellige biler, når vi får en ny ind,” syntes Mie.

Mærkater viser kunderne, at der er gang i butikken.

En anden ting, som andre leverandører ikke kunne levere, var en levende film i toppen af siden, der kører i loop. Her brugte de deres sædvanlige bilfotograf til at få lavet en professionel film.

”Det har vi fået meget ros for af kunderne – og vi huskede også at få vores golden retriever, Robin med i filmen. Det syntes kunderne er hyggeligt,” griner Mie.

Udover den fine film, som giver liv, viser hjemmesiden også de nyheder, parret smider på Facebook, så der altid er nyt på siden. Desuden har de tilkøbt et modul, som viser kunderne, hvor meget man kan spare på at skifte fra deres egen bil til en elbil. Alt sammen er det med til at fastholde kunderne, når de først har fået interesse for en bil og er landet på hjemmesiden.

En levende film fylder det meste af forsiden på Dragsholm Bilsalgs nye hjemmeside.

”Det er svært at vide, hvor kunderne lige hopper ind på hjemmesiden fra, men vi kan sikre, at de ikke smutter igen lige med det samme. Alle kender nok, det der med at lande på en død hjemmeside, hvor det ligner intet er sket i et halvt år, og det nytter ikke,” mener Mie.

Samarbejdet med Auto IT om at få hjemmesiden op at køre gik ifølge Mie gnidningsløst. I forvejen kendte de firmaet, da de bruger både salgsprogrammet AutoDesktop og salgsportalen Biltorvet.dk til at annoncere biler. Hvad de ikke vidste var, at det medfører, at de helt gratis kan få salgsbilerne vist på Facebook som annoncer og opslag.

”Næ, det var jeg ikke klar over, men det er da bestemt noget vi skal kigge ind i. Vi har simpelthen for travlt til at dyrke de sociale medier i det omfang vi vil, så det vil da være dejligt at automatisere,” tænker Mie.

Hvis du også drømmer om en levende hjemmeside eller ønsker at få salgsbiler på Facebook, enten som annoncer eller som opslag, så tøv ikke med at kontakte din lokale konsulent hos Auto IT – det kan du gøre, ved at klikke her.

Tjek Dragsholm Bilsalgs hjemmeside her. 

Læs mere om hjemmesider fra Auto IT her, eller bestil her.