GRATIS guide med 8 tips til jeres Facebook-annoncering

25 apr 2023 | Tips og Tricks

Bilforhandlere se her: Få alle de beskidte tricks til marketing på Facebook GRATIS fra Auto IT, bureaet med Danmarks bredeste erfaring.

Vi oplever, flere og flere bilforhandlere spørger os til råds med hensyn til Facebook-annoncering, hvad kan man og hvordan gør man? Hos Auto IT har vi vores egen afdeling for Digital Marketing, der har speciale i at lave online annoncering specifikt til autobranchen, hvorfor vi har markedets bredeste erfaring.

Derfor har vi lavet en lille how-to guide, hvor vi giver jer 8 gode tips til jeres Facebook-annoncering. Som fx, hvad du egentlig vil med din annoncering.

Rigtig mange sætter Facebook-annoncer i gang for at ”få bedre performance”. Men hvad er det egentligt?

Når du opretter en kampagne på Facebook, kan du vælge mellem forskellige mål, bl.a. trafik, øget kendskab, leads eller salg (primært til ecommerce).

Hvad vil du?
Hvis din kampagne er for at øge kendskabet til din forretning, så skal du vælge denne målsætning. Men hvis din kampagne er en annonce for at booke en prøvetur i en specifik bil, så er målsætningen leads. Hvis du ønsker en masse billig trafik til din hjemmeside, fx ved at promovere en værkstedskampagne, der har en specifik landingsside, så er ”trafik” det rigtige valg.

Det er derfor rigtig vigtigt at blive enig med sig selv om, hvad formålet med kampagnen er. De forskellige kampagnetyper kan også have forskellige annonceformater, og det er også vigtigt at vide, at en ”lead annonce” ikke ligner en ”katalogannonce” eller omvendt.

At få styr på sin målsætning er blot ét af de mange gode råd i guiden, som tager dig hele vejen rundt i de mange muligheder.

 

Guiden tager dig rundt i alle relevante værktøjer, så din annoncering bliver optimal.

 

Guiden giver dig et overblik og værktøjer, så du ved præcist hvor og hvordan, du skal starte med at sætte ind, for at kunne udnytte Facebooks platform maksimalt:

  • Sporing – få styr på tracking af dine resultater
  • Kreativer – fang kundens opmærksomhed hurtigt
  • Målgrupper – hvem vil du gerne påvirke med denne annonce?
  • Budget – men hvad koster det?
  • Lead ads – til dig, som gerne vil samle leads op direkte fra Facebook
  • Karruselannonce – den bedste måde at fremvise dine brugte biler til en billig pris
  • Optimering – husk den løbende optimering og overvågning

Og så har vi endda lidt bonusinfo med til dig, der allerede bruger vores program AutoDesktop.

Hvis du gerne vil have fat i guiden, så er alt du skal gøre at sende en mail til vores kollega Jan Christiansen på jac@autoit.dk så vil han sørge for, at du modtager guiden gratis i indbakken. Du er naturligvis også velkommen til at kontakte ham direkte på 40804455.

 

Jan Christiansen er senior digital konsulent hos Auto IT og tidligere landechef hos Facebook.