Hvor er den mon parkeret? – sådan fik Tørring Auto styr på 1000 biler

12 okt 2021 | AutoDesktop

Auto IT har begået en parkeringsapp til Tørring Auto, eller rettere en bilfinder-app. Med app’en registreres alle biler, så det fx er let at hitte den til kunder ved prøvekørsler. Tørring Auto har op mod 1000 biler i cirkulation, og nu ved de, hvor alle er.

Auto IT har begået en parkeringsapp til Tørring Auto, eller rettere en bilfinder-app. Med app’en registreres alle biler, så det fx er let at hitte den til kunder ved prøvekørsler. Tørring Auto har op mod 1000 biler i cirkulation, og nu ved de, hvor alle er.

For nyligt har Auto IT konstrueret en lækker lille app til Tørring Auto, som har den simple opgave, at holde styr på, hvor biler er parkeret. Det er der tusind gode grunde til, og det har vi spurgt Kim Cilliborg Kristensen, Operations Manager hos Tørring Auto ind til:

Kim Cilliborg Kristensen er Operations Manager hos Tørring Auto og glad for deres nye p-app.

 

Hvorfor var det nødvendigt med en app?

Kim: I forhold til salg, varelager og lokationer arbejder vi med ret store tal. Salget er på ca. 3500 biler på årsbasis og vi arbejder på et område med ca. 650 dedikerede og opmærkede parkeringsbåse, som fordeler sig på fire lokationer. Derudover har vi tre eksterne lokationer til henholdsvis opbevaring af hjemkomne biler, fjernopbevaring af detailbiler samt opbevaring af engrosbiler. Varelageret er kontinuerlig på ca. 750 detailbiler og ca. 100 indbytnings- og engrosbiler. Sidst, men ikke mindst, har vi kontinuerligt mellem 150 og 250 biler i produktion, enten i form af klargøring til salg eller til aflevering. Det medfører mange bevægelser af vores biler, som udføres af en del forskellige medarbejdere. Eksempelvis havde vi i den forløbende uge ikke mindre end 433 registrerede kørsler af biler i systemet.


Hvad var jeres udfordring?

Kim: Vi havde tidligere en lokalt produceret app til formålet. Men for det første havde den ikke integration med vores salgs- og vognstyringssystem, AutoDesktop, og for det andet var den langsom at bruge og opdatering af lokationerne i forbindelse med flytninger, kunne kikse i travle situationer. Det har i flere tilfælde medført eftersøgninger af biler og uhensigtsmæssige ventetider for vores kunder i forbindelse med prøvekørsler. Derudover har det medført øget tidsforbrug i vores interne produktion, hvilket jo bestemt ikke skaber værdi.

 

Nu har I så fået app’en, hvordan kører det så?

Kim: Det er jo fantastisk. Kombineret med vores lokationssystem, som består af en plads, en række og et nummer i række, har vi nu en lynhurtig mulighed for søgninger på biler, pladser, p-båse og brugeraktiviteter. Det gør det nemt at lokalisere både biler og ledige pladser, alt afhængig af, hvad man søger. Derudover er app’en fuldt integreret med vores vognlager i AutoDesktop, hvilket medfører et superfint overblik samt en meget let tilgang til opdateringer.

 

Kan alle sælgere finde ud af at bruge app’en?

Kim: App’en er meget intuitiv og alle kan finde ud af at bruge den, selv sælgere. Rent faktisk er det nok sælgerne, der benytter den mindst, da vi har en række assistenter, som sørger for at bilerne er på det rette sted, på det rette tidspunkt. Deres arbejde er blevet meget lettere og samtidig har vi fået et meget bedre overblik over deres performance.

 

Er der sket fejl? Altså at bilen ikke holder, hvor app’en siger, eller at to biler har samme plads?

Kim: Vi har oplevet meget få fejl, efter at vi er begyndt at benytte den nye app. Naturligvis skulle alle medarbejde sætte sig ind i systemet, men det forløb helt smertefrit.

 

Hvad er I gladest for?

Kim: For os i ledelsen er det det fulde overblik og de markante tidsbesparelser, som løsningen har givet os. Vores medarbejdere fremhæver hurtigheden og hvor intuitiv app’en er.

 

Hvad så fremover- hvad drømmer I om at få udbygget app’en med?

Kim: Vi har mange spændende tanker omkring videreudvikling af app’en. Vi ønsker blandt andet at få tilknyttet geo-data, så kunderne på vores hjemmeside kan se, hvor deres drømmebil står på vores store udstillingsområde. Derudover vil vi gerne kunne analysere detaljeret på kombinationen af aktiviteter og vognlager. Det med henblik på at gøre os endnu skarpere på udnyttelsen af vores pladser og hvilken sammensætning af vores lager, der skaber mest trafik i butikken og flest prøvekørsler.

Her vises række 7, med nummerede pladser. Så er det let at finde en bil.

Fakta:

  • Parkeringsappen kan parre biler med ledige p-pladser.
  • Eller finde ud af, hvor en bil er parkeret.
  • App’en henter data fra køretøjslisten i AutoDesktop.
  • Derfor er det let at fremsøge en bil, da de allerede er registreret.
  • De fleste endda med et foto.
  • Parkeringsfunktionen bliver en integreret del af AutoDesktops app.

 

Når en bil skal hentes, kan man søge fx på Volvo, og vælge den ud fra en liste. Her kan man så se, hvor den er parkeret og andre oplysninger. Modsat kan man finde ledige pladser til en bil. En logbog, holder styr på alle aktiviteter (klik på billedet, for at se det større).