Forhandler: Vi bruger kun biltorvet.dk

15 jun 2021 | Biltorvet.dk

Hos Carsten Jensen Biler har de altid sværget til biltorvet.dk til annoncering. Men så prøvede de at supplere med en anden bilportal. Det blev dog en dyr fiasko, så nu holder de sig til biltorvet.dk fremover.

”Jeg troede, jeg kunne sælge flere biler,” lyder det næsten undskyldende fra Lars Monefeldt Andreasen, der står for bilsalget hos Carsten Jensen Biler i Vordingborg. Han er eneste fuldtids bilsælger i bilhuset og ville afsøge andre bilportaler end den sædvanlige biltorvet.dk, som de ellers har kørt med, så længe portalen har eksisteret. Inspirationen kom fra en ny bilbutik i nærheden, hvor ejeren mente, at de vise sten lå et andet sted end biltorvet.dk.

”Men vi havde det en måned og det gav ingenting. Vi solgte præcist det samme, som altid. Derfor opsagde vi det, og kører nu videre med biltorvet.dk. Det syntes jeg, fungerer fint, og det har det altid gjort,” mener Lars Monefeldt Andreasen.

 


Lars Monefeldt Andreasen i udstillingen.

 

Undervejs bemærkede han, at det havde kostet 2,5 gange mere at annoncere bilerne sammenlignet med Biltorvet. Med sine 40 salgsbiler, drejede det sig om flere tusinder kroner ekstra.

”Uden at det altså gjorde nogen forskel. Det var ikke de penge værd, vi brugte på det,” slår han fast.

Hyggesnakken sælger biler
Alle forhandlere ved, at bilkunderne nu om dage skal findes online. Det ved Lars Monefeldt Andreasen også.

”Men vi er ikke særligt gode til det,” indrømmer han og fortæller, at de til gengæld gør en dyd ud af kundeplejen.

”Vi er meget stærke i lokalområdet, trods en udfordrende beliggenhed, hvor kunderne ofte søger mod de større byer, Næstved eller Nykøbing Falster, frem for her i Vordingborg,” mener han og stiller op til foto foran butikken. I det samme bliver der dyttet fra en forbipasserende bil på vejen og Lars vinker.

”Der kan du se. Det her gør kunderne tit, når de kører forbi,” påstår han og understreger, at han er fra den gamle skole.

 

 

”Jeg bruger fx ret lang tid på at aflevere bilerne, gerne en hel time. En gang brugte jeg hele fire timer på at aflevere en fabriksnybil. Det er vigtigt for mig at klæde folk ordentlig på, så de føler sig trygge med deres nye bil. Der skal også være tid til at hyggesnakke med kunderne,” siger han.

Auto IT sørger for, at bilhuset er online
Lars Monefeldt Andreasen indrømmer da også, at det med digitaliseringen ikke er slået helt igennem endnu.

”Jeg har ingen forstand på det,” griner han.

 


Skærmen viser firmaets hjemmeside, som Auto IT har lavet.

 

Af samme grund, har han lagt online-tilstedeværelsen i hænderne på Auto IT. Med salgsprogrammet AutoDesktop, kan han med et flueben få sine biler udstillet på firmaets hjemmeside – som Auto IT i øvrigt også har leveret – og på bilportaler som Biltorvet, samt firmaets Facebook-side, hvor bilerne vises som daglige opslag.

”Det skal bare køre helt automatisk, så jeg ikke skal bekymre mig. Og det gør det. Jeg er meget tilfreds,” siger Lars Monefeldt Andreasen og bliver decideret begejstret, da talen falder på AutoDesktops tilhørende App.

”Jeg bruger app’en rigtigt meget. Det er så dejligt, at man kan klikke udstyr af og tage billeder ude ved bilen, og det hele overføres automatisk. Også at lave prøvekørsler, hvor man bare skanner kørekortet. Det fungerer bare rigtigt godt,” slår han fast.

 

Fakta:
Carsten Jensen Biler A/S
  • Bilhus i Vordingborg med pladeværksted og 14 ansatte.
  • Netop ophørt som autoriseret nyvognsforhandler for Skoda
  • Autoriseret værksted for Skoda og VW.
  • Sælger ca. 20 brugte biler om måneden.
  • Stiftet af Carsten Jensen for 29 år siden.
  • Carsten Jensen døde pludseligt af et hjertetilfælde sidste år.
  • Bilhuset er i dag ejet af Kennet Nielsen, der har arbejdet i huset siden 2015.

 

Fakta
Auto IT er et IT-selskab ejet af bilforhandlere. Auto IT står bl.a. bag bilportalen biltorvet.dk og salgsprogrammet AutoDesktop. Desuden laver firmaet hjemmesider til bilforhandlere.
Alle bilforhandlere, som annoncerer på biltorvet.dk kan gratis få salgsbilerne kørt som annoncer og vist som opslag på egen Facebook-profil.
Derudover er det gratis at få sat sin Google My Bussiness-profil op, så kunderne lettere finder virksomheden på Google.