Slut med at spilde penge på ligegyldige reklamer

24 maj 2019 | Hjemmeside

Auto IT går mediebureauerne i bedene med et nye våben i markedsføring: Facebook og effektive hjemmesider. Det gør det lettere og billigere at få fat i de helt rigtige potentielle bilkunder.

Drømmescenariet for en bilforhandler må være at få vist sine salgsbiler til folk, der netop søger efter lige præcis den bil, som er til salg. Det har aldrig været lettere, end med det sociale medie Facebook.

 

”Facebook kender kunderne. Derfor kan du ramme præcist med dine bilannoncer,” lover afdelingsleder for Web, Kasper Kronborg, Auto IT A/S.

 

Et nyt modul til salgsprogrammet AutoDesktop fra Auto IT udnytter det. Hele salgslisten af biler kan nemlig hældes direkte fra salgsprogrammet AutoDesktop ud på Facebook, hvor det gemmes som et produktkatalog. Her kan man arbejde videre med det eller blot bruge standardindstillingen fra Auto IT.

 

Brødfødes af biltorvet.dk
Standard er, at kataloget af salgsbiler sorteres i geografi, biltyper og meget andet og køres ud som annoncer til Facebook-brugere, der matcher kriterierne. Nye annoncer opdateres automatisk, ligesom solgte biler slettes.

 

Med data fra AutoDesktop, er det muligt at sortere bilerne fx efter type, så man kan markedsføre hybridbiler eller SUV osv.

 

Facebook får ikke alene data med fra AutoDesktop, men fodres også med data fra biltorvet.dk.

 

”Har en bruger kigget på to Citroëner på Biltorvet.dk, er det nok sandsynligt, at han er ude efter en Citroën og dermed får han vist annoncer for Citroëner fra bilforhandleren,” forklarer afdelingslederen.

 

Lav det selv
Fordelen ved at bruge biltorvets data, er, at der er ret mange inde og besøge biltorvet.dk. Mange flere end på forhandlerens egen hjemmeside.

 

Og apropos hjemmesider, så klarer Auto IT også den. På årsdagen blev der præsenteret to løsninger, som begge har den fordel, at bilforhandlerne let selv kan redigere i dem.

 

”Det nytter ikke noget, at du får tiltrukket alverdens potentielle købere, hvis ikke du er klar til at tage imod dem på dit website, som tager dem videre ind i butikken,” fortalte projektleder Frederik Bendixen og præsenterede to løsninger – en stor, forkromet sag, som kan skræddersys i det uendelige som Auto IT kalder CarLean og en billig skabelon-sag, som hedder CarLite. Priserne for sidstnævnte starter ved 10.000 kroner for et komplet website. ”I CarLite er det muligt at tilføje tekster og billeder selv, og i CarLean kan du lave sektioner, som fx handler om en specifikt tilbud i påsken, eller som handler om SUV eller et bilmærke eller noget tredje,” siger Frederik Bendixen og rendte igennem de mange funktioner på hjemmesideløsningerne – funktioner som automatisk overførsel af salgsbiler fra AutoDesktop, leadhåndtering og nybilskatalog.

Se slideshowet fra Årsdagen

Det digitale udstillingsvindue: Hjemmesider og annoncering på Facebook